Ayame No Sekai

Blog zwariowanego wybryku natury, który chce podbić caaaały świat!

Wsłuchaj się w melodię jej głosu ~ Eri Kawai 18 stycznia, 2011

Filed under: Bez kategorii — Ayame @ 17:54

Trudno to nazwać biografią. Jest to raczej wspomnienie osoby, którą mam w sercu. Chciałabym, aby ten tekst pozwolił Wam poznać malutką część Eri Kawai.Eri Kawai

*Już na samym początku muszę Was zmartwić słowną igraszką w nazwisku bohaterki dzisiejszej notki. Słowo „kawaii” kojarzy się oczywiście ze słodyczą, a zapisujemy je tak- 可愛い , natomiast kawai (bez długiego „i”) piszemy tak – 河井 i jest to po prostu japońskie nazwisko.

~ Wszystko zaczęło się od soundtracków z Romeo x Juliet. To właśnie wtedy po raz pierwszy usłyszałam jej śpiew. To była niesamowita chwila. Kiedy sięgam pamięcią wspomnień i próbuję opisać brzmienie jej głosu, to zdaję sobie sprawę, że słowami nie potrafię tego wyrazić. „Inori” ( tak właśnie nazywał się ten utwór) stał się takim impulsem, który rozpoczął całą moją fascynację jej osobą, a przede wszystkim muzyką stworzoną przez nią ~

->Posłuchaj „Inori” <-

Po wpisaniu do google „Kawai Eri” wyświetliło się niewiele wyników – 77 tysięcy (dla porównania Yamapi ma pół miliona ;)) . Kliknęłam w angielską wikipedię. Pominęłam wstęp i przeszłam od razu do dyskografii. Niestety żaden tytuł nic mi nie mówił, więc zaczęłam szperać w Internecie, aby dowiedzieć się nieco więcej. Podczas przeglądania różnych stron zdziwiło mnie to, że dane z wikipedii tylko w małej części pokrywały się z danymi z innych źródeł. Dlaczego? Postanowiłam poznać odpowiedź na to pytanie… Takim oto sposobem stałam się detektywem do spraw niezgadzających się danych ;p

Po pewnym czasie wnikliwych poszukiwań prawdy, detektyw Aya poradziła sobie z zagadką. Otóż kariera Kawai Eri już od samego początku była związana z muzyką do anime. Tworzyła i śpiewała openingi, endingi czy soundtracki. Wraz ze swoim przyjacielem, Yasunori Mitsuda, znanym kompozytorem muzyki do gier video, komponowała przepiękne ścieżki dźwiękowe. Dopiero po kilku latach wydała swoją pierwszą płytę – Wāzu Wāsu no Bōken. Nie wpłynęło to jednak na jej dalszą przygodę z anime.

Podsumowując- albumy, które widzimy na wikipedii zawierają utwory wykonane wyłącznie przez nią lub w większej części. Natomiast to, co możemy znaleźć np. na VGMdb, to nie tylko płyty wymienione w wiki, ale także, te, które zawierały choćby 1 czy 2 piosenki śpiewane przez panią Kawai.

A o to dyskografia z wikipedii:

  • Wāzu Wāsu no Bōken, May 17, 1996
  • Ao ni Sasageru, 1997
  • Prayer, April 25, 2001
  • Animage, November 22, 2001
  • Animage 2, March 2, 2002
  • Kirite, May 18, 2005
  • Madoromi no Rinne, June 7, 2006
  • Soma Bringer, February 28, 2008
  • Kaze no Michi e, December 17, 2008
  • Himawari, December 24, 2008
  • Oriental Greek, August 26, 2009

A teraz dla porównania dyskografia z VGMdb:

  • Aretha ~ The Magical Doll’s Requiem / アレサ~魔法人形のレクイエム / Aretha ~ The Magical Doll’s Requiem, January 10, 1993
  • Rurouni Kenshin: Romantic Tales of a Meiji Swordsman — Intrigues of the 10 Heroes Edition Original Soundtrack / るろうに剣心~明治剣客浪漫~十勇士陰謀編 オリジナルゲームサウンドトラック / Rurouni Kenshin: Romantic Tales of a Meiji Swordsman — Intrigues of the 10 Heroes Edition Original Soundtrack, April 22, 1998
  • Hopeful Weeds / 光田康典公式FAN CLUB „Hopeful Weeds” CD会員証 / Hopeful Weeds, November 2000
  • DigiCube original Xenosaga music CD, February 28, 2001
  • / DigiCube original Xenosaga music CD / DigiCube original Xenosaga music CDThe sound side of Apocripha, September 5, 2001 / The sound side of Apocripha/0 / The sound side of Apocripha/0
  • Xenosaga Original Soundtrack / ゼノサーガ オリジナル・サウンドトラック / Xenosaga Original Soundtrack, March 6, 2002
  • Animation RUROUNI KENSHIN -Meiji Kenkaku Romantan- COMPLETE CD・BOX [Limited Edition] / アニメーション 「るろうに剣心-明治剣客浪漫譚-」 COMPLETE CD・BOX / Animation RUROUNI KENSHIN -Meiji Kenkaku Romantan- COMPLETE CD・BOX [Limited Edition], September 19, 2002
  • Arc the Lad Twilight of the Spirits ORIGINAL GAME SOUNDTRACK / Arc the Lad 精霊の黄昏 ORIGINAL GAME SOUNDTRACK / Arc the Lad Twilight of the Spirits ORIGINAL GAME SOUNDTRACK, April 23, 2003
  • Dark Chronicle Premium Arrange / ダーククロニクル プレミアムアレンジ / Dark Cloud 2 Premium Arrange, April 21, 2004
  • Xenosaga Episode I / ゼノサーガ エピソード I / Xenosaga Episode I, May 19, 2004
  • Hopeful Weeds original sound vol. 005 / 光田康典公式FAN CLUB „Hopeful Weeds” 2004年イベント特典CD 『Hopeful Weeds 2004』 / Hopeful Weeds Festa 2004.08.12, September 2004
  • kiЯitɘ / キリテ / kiЯitɘ, May 18, 2005
  • Kouchuu Ouja Mushiking ~Mori no Tami no Densetsu~ Soundtrack Best Selection / 甲虫王者ムシキング~森の民の伝説~ サウンドトラック ベストセレクション / Kouchuu Ouja Mushiking ~Mori no Tami no Densetsu~ Soundtrack Best Selection, February 23, 2006
  • ARIA The NATURAL VOCAL SONG COLLECTION / ARIA The NATURAL ボーカルソング・コレクション / ARIA The NATURAL VOCAL SONG COLLECTION, September 6, 2006
  • Utawarerumono Music Collection / うたわれるもの 音楽集 / Utawarerumono Music Collection, October 25, 2006
  • Ryu ga Gotoku & Ryu ga Gotoku 2 Original Sound Track / 龍が如く 龍が如く2 ORIGINAL SOUND TRACK / Ryu ga Gotoku & Ryu ga Gotoku 2 Original Sound Track, January 25, 2007
  • Fate/stay night – Original Soundtrack [Limited Edition] / Fate/stay night [Réalta Nua] Original Soundtrack [Limited Edition] / Fate/stay night [Réalta Nua] Original Soundtrack [Limited Edition], February 25, 2007
  • Fate/stay night –  Original Soundtrack / Fate/stay night [Réalta Nua] Original Soundtrack / Fate/stay night [Réalta Nua] Original Soundtrack, April 25, 2007
  • Tales of Symphonia The Animation OP & ED, June 8, 2007/ OVA テイルズ オブ シンフォニア THE ANIMATION OP theme ALMATERIA ~Vocal Mix~/河井英里 ・ ED theme 願い/引田香織 / Tales of Symphonia The Animation OP & ED theme
  • Aquaplus Vocal Collection Vol.5 / AQUAPLUS VOCAL COLLECTION VOL.5 / Aquaplus Vocal Collection Vol.5, July 11, 2007
  • Romeo x Juliet Original Soundtrack / ロミオ×ジュリエット オリジナル・サウンドトラック / Romeo x Juliet Original Soundtrack, February 27, 2008
  • Soma Bringer Premium Soundtrack / ソーマブリンガー プレミアムサウンドトラック / Soma Bringer Premium Soundtrack, February 28, 2008
  • Soma Bringer Original Soundtrack / ソーマブリンガー オリジナル・サウンドトラック / Soma Bringer Original Soundtrack, April 2, 2008
  • Hyper Yocomix3 / Hyper Yocomix3 / Hyper Yocomix3, June 25, 2008
  • Kaze No Michi E , December 17, 2008 / 河井英里「風の道へ」 / Kaze No Michi E / Eri Kawai
  • D.Gray-man Original Soundtrack 3 / ディー・グレイマン」オリジナル・サウンドトラック 3 / D.Gray-man Original Soundtrack 3, December 17, 2008
  • Oriental Green, October August 26, 2009 / 河井英里『Oriental Green』 / Oriental Green / Eri Kawai
  • Colours of Light: yasunori mitsuda vocal collection / カラーズ・オブ・ライト 光田康典ヴォーカルコレクション / Colours of Light: yasunori mitsuda vocal collection, August 26, 2009
  • Tales of Symphonia The Animation Sylvarant Songs, November 25, 2009/ TALES OF SYMPHONIA THE ANIMATION シルヴァラント ソングス 初回限定版 / Tales of Symphonia The Animation Sylvarant Songs [Limited Edition]
  • Fate/Recapture -original songs collection, December 23, 2009

-> Posłuchaj „Sen no Umi wo Koe te” <-

Ach te wspomnienia, jest ich tak wiele, a każde z nich tak wiele znaczy.

Jednym z nich jest moment, kiedy odkryłam stronę Kawai Eri. Cóż to była za radość. To zupełnie jak klucz do tajemniczego ogrodu. Trzeba przyznać dodatkowo, że owy tajemniczy ogród okazał się być po japońsku XD Ale cóż to za przeszkoda.

Pamiętam jak zaczęłam wszystko gorączkowa kopiować i wklejać do google translate.

W profilu odkryłam biografię piosenkarki. Jednak zarówno ja, jak automatyczny tłumacz, a nawet Alex przegrały z tym tekstem. Niezależnie od chęci tekst i tak pozostawał być mieszanką słów, które kompletnie do siebie nie pasowały.

Później trafiłam na tablicę ogłoszeń o zbliżających się koncertach. Pierwszą od góry notkę zaczęłam tłumaczyć. Brzmiała ono w przybliżeniu tak:

„Nagłe ogłoszenie o zaprzestaniu działalności Kawai Eri”

Koncert Kawai Eri ~ Green Oriental ~ „, który miał się odbyć 10 lipca 2008 roku został anulowany z różnych przyczyn.

Wszystkim bardzo przepraszamy.

Kiedy tylko ustalimy plany na przyszłość, powiadomimy Was na stronie.

Za wszelkie niedogodności czy nieprzyjemności przepraszamy.”

Kiedy w końcu dotarła do mnie treść nagłówka, zrozumiałam dlaczego tylko ta właśnie notatka była na czerwono. Pozostawało jednak tyle myśli i pytań kotłujących mi się w głowie. Czułam się kompletnie zdezorientowana.

Kliknęłam na stronę główną, aby znaleźć jakieś informacje dotyczące tego dziwnego powiadomienia. Dopiero wtedy zauważyłam wiadomość na samym dole.

„Oficjalnie pożegnanie Kawai Eri

Kawai Eri była śmiertelnie chora. Zmarła 4 sierpnia 2008 roku podczas leczenia.

Chciałbym podziękować za Waszą życzliwość, kiedy jeszcze była z nami.

Mam nadzieję, że echo piosenek Kawai Eri będzie brzmieć w Waszych sercach

Oficjalny menadżer Kawai Eri, 5 sierpnia 2008”

-> Posłuchaj „Kokkoro” <-

Po przeczytaniu tego zaczęłam płakać. Miałam wrażenie, że pewna część mojej duszy pokruszyła się na maleńkie kawałeczki. Czasami słysząc głos Kawai Eri roniłam łzy wzruszona melodią jej głosu. Wtedy nie sądziłam, że kiedykolwiek będę ronić łzy smutku na samą myśl o niej…

Nie tylko w moim sercu jest Kawai Eri. Oto tylko kilka wspomnień o niej (na samej jej stronie jest 2627 podobnych komentarzy)~

~ WiLL said:

Rest in Peace, Kawai Eri. You sang into our hearts. We will never forget you, and your voice.

(Spoczywaj w pokoju, Kawai Eri. Ty śpiewałaś do naszych serc. Nigdy nie zapomnimy ciebie i twojego głosu)

~ Venice said:
Rest in peace – You brought joy to many peoples’ lives.

(Spoczywaj w pokoju – Wniosłaś radość do wielu ludzkich żyć.)

~ Orenji-kun said:

Rest in peace. まどろみの輪廻 will always be my favourite song. Thank you.

(Spoczywaj w pokoju. まどろみの輪廻 zawsze będzie moją ulubioną piosenką. Dziękuję ci.)

Kiedy trochę się ogarnęłam, postanowiłam jeszcze raz spojrzeć na wikipedię. Chciałam się przekonać, czy aby to nie jest jakiś żart. Niestety była to sama prawda…

Biografia Kawai Eri ~

Eri Kawai (河井 英里, Kawai Eri?, born 河井 英理 Kawai Eri) (May 8, 1965 – August 4, 2008) was a female Japanese singer from Tokyo, Japan. She had graduated from the Tokyo National University of Fine Arts and Music and both composed and sung not only classic but also pop and world music. She was also friends with well-known video game composer Yasunori Mitsuda and had collaborated with him on some of his works. She died on August 4, 2008 at age 43 after being hospitalized as the result of liver cancer.

Eri Kawai (urodzona 8 maja, 1965r. – zmarła 4 sierpnia, 2008r.) była japońską piosenkarką z Tokio. Ukończyła Tokijski Narodowy Uniwersytet Sztuk Pięknych i Muzyki. Komponowała i śpiewała nie tylko muzykę klasyczną, ale także pop i world music*. Była przyjaciółką znanego kompozytora muzyki do gier video – Yasunori Mitsuda, z którym współpracowała przy tworzeniu niektórych dzieł. Zmarła 4 sierpnia w 2008 roku, w wieku 43 lat, po długotrwałym leczeniu raka wątroby.

 

2 Responses to “Wsłuchaj się w melodię jej głosu ~ Eri Kawai”

  1. Aikee Says:

    Jej głos potrafi pokroić serce człowieka… Kiedy tylko zaczęłam słuchać „Inori”, piosenka nie podobała mi się. Zresztą, nigdy nie lubiłam jej piosenek. Potem włączyłam twoją kolejną propozycję. Otóż ta już spodobała mi się.. niezmiernie. Nim zabrzmiała ostatnia nuta, przeczytałam notkę do końca. Nie wtedy zaczęłam płakać. Wtedy otaczały mnie już kałuże łez..
    Choć podobno nie ma ludzi niezastąpionych, to Eri Kawai z pewnością będzie bardzo trudno zastąpić. Talentów muzycznych jest wiele, lecz nie takich.. A zwłaszcza nie takich piosenek..
    Pewnie nic się nie zmieni. Jak do tej pory wciąż nie będę nałogową słuchaczką tej oto artystki. Jednakże jeśli pod rękę nawinie mi się kiedyś jakaś jej piosenka, to już z pewnością nie przełączę tego kawałka na inny. Przesłucham..
    ..i postaram się nie ryczeć, nie chcę się tak czesto mazać..;p
    Pozdrawiam

  2. Apocaliptyca Says:

    Kurczę jak przeczytałam zdanie „Nagłe ogłoszenie o zaprzestaniu działalności Kawai Eri” to już wiedziałam, że coś się kroi… Słuchając dalej piosenki „Inori” starałam się być przygotowana na fakt, iż okaże się, że artystka zmarła…Jednakowoż ta historia i sposób w jaki to napisałaś sprawił, że zaczęłam płakać… Cóż, taka już ludzka wrażliwość. Podoba mi się ta notka, dzięki niej odkryłam nieznaną mi do tej pory japońską piosenkarkę, która poruszyła moje serce. Dzięki Ayame ❤
    Pozdrowienia ;*


Dodaj komentarz